loading...
دکتر یونس پوربیرامی هیر
دکتر یونس پوربیرامی هیر بازدید : 925 یکشنبه 25 اسفند 1392 نظرات (0)

در این بخش میخواهم نحوه نگهداری فضای سبز در شهر پکن که پایتخت چین هست و نیز اهمیت درختان در این شهر را خدمت شما ارائه دهم.

شهر پکن با جمعیتی نزدیک به 25-20 میلیون نفر پایتخت کشور چین می باشد و در قسمت شمال شرق این کشور واقع است. زمستان این شهر تا حدودی سرد (حداکثر 15- درجه سانتی گراد) و خشک و تابستان و بهار همانند مناطق شمالی کشورمان ایران گرم و مرطوب و پر باران هست. به گفته بیشتر اهالی این شهر بهترین آب و هوا در پکن مربوط به فصل پائیز است که نه زیاد گرم و نه سرد هست و دارای آب و هوای معتدل می باشد.

اهمیت فضای سبز و درختان در کشور چین به خصوص شهر پکن بسیار زیاد است به گونه ای که نگهداری از فضای سبز در زمستان نیز بی وقفه ادامه دارد. در طی پائیز و قبل از آغاز زمستان با وجود اینکه میزان سرمای هوا به اندازه خیلی از شهرهای کوهستانی کشور ما نیست ولی همه گونه های بوته ای مانند مورد و شمشاد که تا حدودی حساس به سرما هستند را به طور کامل با پارچه ها و نیز به روش کاملا مناسب پوشش می دهند تا در صورت بروز سرمای احتمالی این گیاهان دچار آسیب سرمازدگی نشوند. در بحث ایجاد باغ و همچنین کاشت گونه های درختی در فضای سبز نوع و شرایط آب و هوایی منطقه اصلی ترین عامل محسوب می شود و باید بر اساس نوع آب و هوای یک منطقه اقدام به کاشت نهال کرد. از  طرف دیگر باید توجه کرد که هنگام کاشت و انتخاب نهال باید آمار 30 ساله یک منطقه رو مورد توجه قرار داد...

 

 

 

 

 

دکتر یونس پوربیرامی هیر بازدید : 2811 شنبه 24 اسفند 1392 نظرات (1)

فضاهاي سبز شهري نوعي از سطوح كاربري زمين شهري با پوششهاي گياهي انسان ساخت است كه دارای ارزش اجتماعی یا اکولوژیکی مي باشند.
فضای سبز  شهری ،بخشی از فضا های باز شهری است که عرصه های طبیعی یا اغلب مصنوعی آن ،زیر پوشش درختان ،غنچه ها ،بو ته ها،گل ها ،چمن ها و سایر گیا هانی است که بر اساس نظارت و مدیریت انسان با در نظر گرفتن ضوابط و قوانین و تخصص های مرتبط با آن برای بهبود شرایط زیستی و رفاهی شهروندان و مراکز جمعیتی غیر روستایی ،احداث و حفظ و نگهداری می شوند (سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور،1380)
    انواع فضاهای سبز
فضاهاي سبز در وهله نخست به فضاهاي سبز و سطوح سبز، و در مرحله بعد به شهري و غيرشهري تقسيم مي شوند.


تفاوت فضاي سبز و سطوح سبز از نظر اكولوژيكي در اين است كه سطوح سبز (مثلاً زمين ورزشي  چمن كاري شده) نمي تواند مانند فضاي سبز شبه جنگلي در كاهش آلودگي صوتي مؤثر باشد و يا به نحو مطلوبي سبب كاهش دما شود. از اين رو می توان فضا ی سبز را از نظر اکولوژیکی به چند دسته مختلف تقسیم بندی نمود.
براساس اين تقسيم بندي، فضاها و سطوحي كه با كاربري فضاي سبز در شهرها ارتباط پيدا مي كند، فضاهاي سبز عمومي ، نيمه عمومي و خياباني و سطوح سبز عمومي، خياباني و چمن هاي ورزشي را شامل مي شود........

دکتر یونس پوربیرامی هیر بازدید : 430 پنجشنبه 22 اسفند 1392 نظرات (2)

بسمه تعالی

با سلام خدمت همه دوستان عزیز امیدوارم که همیشه ایام سالم و سلامت باشید در ابتدا میخواهم هدف از راه اندازی این سایت رو خدمت شما عرض کنم. هدف اصلی از راه اندازی این سایت این است که مطالب جدید و به روزی را در رابطه با بخش کشاورزی و بویژه گلکاری در اختیار دانشجویان و علاقه مندان قرار دهیم. در ادامه انشاالله مطالبی در رابطه با بخش گلکاری و فضای سبز کشور چین در سایت قرار خواهیم داد تا علاقه مندان از روش های به روزی که در بخش فضای سبز و گلکاری کشور چین مورد استفاده قرار می گیرند، بهره مند شوند. همچنین انشاالله از بذور مربوط به گیاهانی که جدیدا در چین اصلاح شده و به صورت گسترده مورد کشت قرار می گیرد عکس ها و مطالبی را در سایت قرار خواهم داد. یکی از گونه هایی که جدیدا در چین اصلاح شده و مورد کشت و کار قرار میگیرد برنج طلایی است که رنگ بذر در آن به جای سفید به رنگ زرد طلایی است این برنج حدود 33 درصد ویتامین آ دارد و از اهمیت زیادی در چین برخوردار است. همچنین انواع مختلفی از سبزیجات اصلاح شده در بازار وجود دارد که فقط به ذکر نام آنها بسنده میکنم این گونه ها شامل انواع گوجه های طلایی و قرمز رنگ با اشکال مختلف، رنگ های متنوع در فلفل دلمه ای، ذرت های سفید، سیاه، قرمز رنگ و و ترکیبی، انواع کدوهای خورشتی با طعم های مختلف، و انواع مختلفی از هندوانه ها و کلم ها می باشد که در ادامه عکس های آنها در سایت گذاشته خواهد شد. انشاالله سعی خواهم کرد که هر روز مطالب جدید و به روزی از کشاورزی در چین رو روی سایت قرار دهم تا علاقه مندان از مطالب موجود در آن نهایت استفاده رو بکند.

آکادمی علوم کشاورزی چین

آکادمی علوم کشاورزی چین مسئول پاسخگویی به نیازهای چین در بخش کشاورزی هست و فقط دانشجویان تحصیلات تکمیلی در این آکادمی مشغول تحصیل می باشند. در طبقه بندی دانشگاهها در چین ارزش علمی آکادمی بالاتر از دانشگاه می باشد. آکادمی علوم کشاورزی چین دارای 39 موسسه و یک بخش به اسم مدرسه تحصیلات تکمیلی هست. این مرکز نزدیک به 10 هزار کارمند دارد در حالی که تعداد کل دانشجویان آن 4200 نفر هست. وظیفه مدرسه تحصیلات تکمیلی این است که کلیه دانشجویانی که بخواهند در این آکادمی مشغول تحصیل باشند باید ابتدا در آزمون ورودی این آکادمی قبول شده و سپس وارد این دانشگاه شوند. دانشجویان پس از گذراندن دورده درسی خود در این مدرسه به موسسات معرفی می شوند و از آن به بعد کارهای عملی خود رو شروع میکنند. دوره کارشناسی ارشد و دکتری در این مرکز 3 سال می باشد. همچنین این مرکز سالانه 50 نفر دانشجوی خارجی پذیرش می کند و پس از....... 

تعداد صفحات : 2

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 13
  • کل نظرات : 10
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 2
  • آی پی امروز : 17
  • آی پی دیروز : 3
  • بازدید امروز : 14
  • باردید دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 14
  • بازدید ماه : 39
  • بازدید سال : 649
  • بازدید کلی : 43,307